Paketering och leverans

För att Atticus kaviar och störprodukter ska hålla högsta färskhet och kvalitet skickas de för leverans nästa dag med isförpackning och värmeisolerade förpackningar som håller produkterna i perfekt temperatur i upp till 24 timmar.

Leveransdestinationer för kaviar

Attilus levererar i Tyskland och länder i Europeiska unionen.

För leveranser till en adress i @country_list_all (exklusive öar) erbjuder vi 3 leveransalternativ:

(Alla priser inkluderar 19% moms)

@delivery_options_table_all

För ytterligare leveranser, utanför de leveransalternativ som beskrivs av oss, finns det 1 alternativ:

(För mer information kontakta oss)

Med kurir: Fastlandet Europa Nästa dag upp till €80

Vi vill göra allt vi kan för att våra kunder ska bli nöjda så kontakta oss gärna om du vill diskutera skräddarsydda leveransalternativ.

Leveransvillkor

Utskick sker vanligtvis samma dag som du gör din beställning (beroende på vilket tid på dagen det är (dvs. före 11.00) eller dagen innan din angivna mottagningsdag. Processen beror helt och hållet på din angivna mottagningsdag. Vi skickar vanligtvis våra varor enligt dina exakta krav, men det kan finnas fall då vi måste placera din beställning i kö då det kan ta upp till två extra dagar för oss att hantera din beställning. Om så skulle vara fallet kommer vi kontakta dig så snart som möjligt per telefon eller e-post för att diskutera eventuellt ändrat datum för att minimera eventuella problem som kan uppstå.

Observera att på grund av varornas karaktär är det viktigt att paketet kommer fram till din destination inom 48 timmar efter utskicket. Vanligtvis kommer paketet fram inom 24 timmar. Det är skälet till att vi endast gör utskick måndag till torsdag. Vi skickar inget under helger eller helgdagar och de datum som följer efter dessa helgdagar. Men det finns undantag: Om du verkligen behöver få leverans på helgen eller på en helgdag måste du ta med rimliga avgifter från speditören i beräkningen. I dessa fall ber vi dig kontakta oss direkt på telefon eller e-post för att hitta en lämplig lösning.

Om du inte är hemma och kan ta emot din beställning ber vi att du lägger ett meddelande med din underskrift till budet där det står var han/hon kan leverera beställningen i närheten av ditt hem. Du är ansvarig för beställningen efter det.

Om din beställning inte har kommit inom den angivna tidsdamen ber vi att du kontaktar leverantören och anger ditt spårningsnummer, eller kontakta oss så snart som möjligt.

 

Kundnöjdhet och återbetalningar

Vi vill självklart att du ska bli nöjd med ditt köp från Attilus, så vi rekommenderar att varorna läggs i kylskåpet på en gång för att bevara det perfekta skicket.

Kaviaren har en normal hållbarhet på 2 - 4 månader i oöppnad förpackning. När kaviaren öppnats rekommenderar vi att man konsumerar den inom 2 - 3 dagar. För bäst-före-datum på störprodukter hänvisar vi till förpackningen.

Om du av någon anledning skulle vara missnöjd med ditt köp ber vi dig höra av dig till oss så vi kan vidta lämpliga åtgärder för att ersätta produkten, returnera den eller återbetala.

Vi återbetalar vanligtvis inte eftersom vi inte kan vara säkra på hur kaviaren förvarats och vi kan inte sälja produkten till någon annan konsument när den väl har skickats iväg och sedan returnerats. Under särskilda omständigheter kan vi dock erbjuda hel eller delvis återbetalning.

Våra produkter